De heenreis - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van femke Lindert - WaarBenJij.nu De heenreis - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van femke Lindert - WaarBenJij.nu

De heenreis

Blijf op de hoogte en volg femke

10 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Donderdag – 11 uur
Onderweg naar schiphol om maar op tijd te zijn voor de vlucht van 16.10 ’s middags naar London Heathrow. De koffers gevuld voor elk mogelijk weertype, en dus waren ze vrij zwaar. Ondanks dit, heb ik ze goed afgeleverd en na een traantje weg te hebben gepinkt, moest ik toch echt door de douane. (Echt super lief van mijn zus Johanneke dat ze speciaal toch nog met de trein naar Schiphol is gekomen.
In Londen hadden we vrij veel tijd, ongeveer 4.5 uur. Dit was natuurlijk het perfecte moment om even te toasten op ons avontuur. Na de vlucht van Londen naar Johannesburg hadden we een zeer korte overstaptijd. In 1,5 uur moesten we natuurlijk veel te veel doen. Als eerste moesten we onze visums laten checken, waarvoor je in een afschrikwekkende lange rij moest wachten. De medewerksters werkten op het Afrikaans, het is toch veel te warm om in een gewoon tempo te werken (volgens hen). Vervolgens vliegen naar de koffers, om ze op te halen en naar de andere kant van het vliegveld rennen om ze opnieuw in te checken. Gelukkig was de rij niet lang, en konden we zo doorlopen. Toen onze koffers bij de balie stonden, viel de stroom uit. Echt? Ja! Echt. Vervolgens hadden we nog 15 minuten om die in te leveren, door de douane te gaan en naar de gate te lopen. Na een hoop gedoe en nog een keer een stroomuitval, hebben we het vliegveld op het nippertje gered.
Aangekomen in Port Elisabeth, stond me nog een verassing te wachten. Eén van de twee koffers was nergens te bekkenen. Later bleek dat de andere koffer op de naam stond van een totaal andere passagier, en dat er op mijn naam geen enkele koffer in het systeem stond. Dit was gebeurd in Johannesburg, ik had een boardingpass gekregen op de naam van ander persoon.
De andere dag zouden we naar Port Alfred gaan met busjes van Stenden, en dan kon ik checken of ze nog iets van mijn koffer hadden gehoord. Gelukkig bleek die dag dat mijn koffer gevonden was en dat die onderweg was met de vlucht va 12.50 naar Port Elisabeth.
Nu hier op het campus zit ik in het grootste complex. Hier blijkt het allemaal te gebeuren en men zegt dat je hier vrij weinig slaap krijgt (Yay…). Maar na de eerste nacht hier, heb ik daar nog niks van vernomen. Verder is de keuken ronduit smerig, dus hoe we gaan koken, dat zien we later allemaal wel.
Als jij je af vraagt hoe warm het is, nou het is ongeveer 30 graden en voornamelijk zonnig. Ik heb nog geen foto’s gemaakt, dus die volgen later allemaal!
Ik ben zeer benieuwd wat er thuis allemaal gaande is, en wil jullie verhalen ook graag horen!
Groetjes uit Port Alfred!

P.S. door problemen met mijn laptop duurde het uploaden iets langer als verwacht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

femke

Actief sinds 08 Feb. 2016
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 1557

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 09 Juli 2016

Studeren in Port Alfred

Landen bezocht: